Keep on galloping

Nu tänkte jag skriva lite mer om ridturen med min vän Sanna igår (lördag)
 
Från början var det meningen att jag skulle följa med & fotografera henne när hon red, 
pga att det regnade i Ystad var jag dock lite skeptisk till om det skulle bli av, men det blev det!
Hon satt så klart redan på tåget när jag skrev att det regnade och vi pratade lite om det men 
jag klev på  Ystad, och vi pratade och skrattade som vanligt under resan.
 
När vi kom fram gick vi och hämtade hästen (som heter Morfeus) och hon gjorde iordning den
medan jag klappade en otroligt kelig katt som var där, Jag pratade också lite med ägaren som 
kom in, och han erbjöd mig att provrida lite, det tackade jag inte nej till!
 
När vi red ut, hade jag kameran redo, men jag började snart frysa lite om händerna, i mitt skeptiska
tillstånd till om ridningen skulle bli av tog nämligen inte med mig några vantar, men det gick bra att 
fotografera ändå, och jag tog många foton, som jag ska ge till henne imorgon (måndag).
det hände dock en liten incident när vi gick in vid en gård på väg där hon inte hade ridit förut,
då det kom ut en enorm hund (jag tror det var en Grand Danios), det verkade nästan som om den ville
följa oss en bit, men stod mest och tittade på oss så vi gick tillbaka, jag gick på andra sidan så att hunden 
skulle få det svårare att nå mig om den skullle gå tilll attack men det gjorde den inte utan gick såsmåningom
in igen.
 
Efter en bit på tillbaka vägen fick jag prova att rida, men när jag skulle ta mig upp så kasade sadeln 
så att den hamnade lite på sidan av hästen så vi fick spänna om den, men sedan gick det bra att ta sig upp & att rida! Jag red som barn och det var kul att få göra det igen, kanske speciellt för att det blev lite trav också!
 
När vi kom tillbaka blev det snabbt mörkt, jag skrev en tackhälsning till ägaren på den vita tavlan som hängde i stallet, och vi gjorde oss klara att gå hem, vi fick vänta lite på bussen & tåget i kylan men det var ok, jag hade haft en underbar dag med en underbar människa! Så tack så mycket Sanna för att jag fick återuppleva hur det är att rida <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna :

skriven

Japp, det var NICE igår, får vi allt göra om! :D Kram

Svar: Absolut! :D Kram
Hugo

Kommentera här: