Marilyn Manson Den långa vägen ut ur helvetet

Jag har haft den här boken ett bra tag och nu har jag läst den två gånger och nu tänkte jag skriva om den. För det första kanske jag ska säga att jag själv är ett fan av Marilyn Manson och hans musik, men skaffa gärna er egen uppfattning genom att skaffa eller låna boken och läs den!

Boken handlar om Marilyn Mansons liv, från barndomen med kusinen Chad och framåt i karriären, med mörka och ljusa sidor,
folk som kommer och går, boken berör och han tar upp väldigt intressanta saker som verkligen är genomtänkta och djupa. Bara för att han använder droger betyder det dessutom inte att han saknar intelligens! Han tar också upp rykten om honom av vissa jag själv hade ledsnat på att höra eftersom jag står för den åsikten att man ska ta reda på fakta innan man snackar skit och visst står det en del läskiga saker i boken men det ena behöver inte betyda det andra eller hur? På något ställe i boken tar han som sagt upp det här med knark, och han menar att bara för att man använder droger så är man nödvändigtvis ingen knarkare, det finns en gräns för det enligt honom och han säger själv att han hatar just heroinister, själv snortar han en del kola, så just om det med knark vet jag inte om jag kan hålla med om....

Han tar också upp sin kamp mot trångsynta kristna som försöker stoppa hans spelningar på olika sätt, jag insåg så fort som jag började lyssna på hans musik för många många år sedan att jag ångrade att jag hade konfirmerat mig, jag ville inte heller vara kristen längre för jag är tacksam att jag genom hans musik insåg hur trångsynta kristna kan vara, när de försöker bekämpa instinkter som människan alltid har haft b la.

men ni som ännu inte har läst boken och väljer att göra det ska givetvis få bilda er egenuppfattning! Låt bara inte fördomarna mot honom styra!

 

Kommentera här: