Man Of Steel

Jag fick en biobiljett av morsans vännina Ylva, den skulle gå ut den 13:e och jag funderade först på att se 
Lone star eller vad den där nya filmen heter, men så pratade en kompis om Man Of Steel, plus att 
morsans vännina tyckte att det var ett bra alternativ när jag berättade om alternativen, så jag och min kompis
gick och såg stålis filmen, och jag blev inte besviken!
 
Filmen var en remake av en gammal stålmannen film där skurkarna spärras in i något slags glas, 
fast den här var mycket bättre, den här filmen hade allt till och med lite komiska inslag.
Ständig dramatik och action med plats för sentimentalitet. Skådespelarna spelade sina
roller  som de stjärnor de är och man kände sig stundtals som om man var med och upplevde
händelserna som när Metropolis förstörs t ex, eller som det med Tornadon...
 
Jag ska inte avslöja för mycket men det var en sak som kändes lite...jag vet inte, 
förutsägbart när Lois faller mot marken och Stålmannen står ett hundratal meter
därifrån, det är liksom oj vilken turslump hon har att han råkar stå nära där hon faller.
Ja ni förstår nog vad jag menar.
 
Trots detta är jag inte besviken på filmen, jag känner att det lilla som jag klagade på 
inte kan dra ner poängen för filmen och jag är glad att min kompis lockade mig att se den.
Filmen får 7p av 7möjliga!
 
 

Kommentera här: