Metallica

Nu har jag läst biografin om Metallica, ett av de första metalbanden som jag lyssnade på. Jag tycker att boken var mycket lättläst och informativ och hade intressanta bitar om andra genrer som NWOBHM, Punk & Grunge, en del band hade jag inte hört talas om men är definitivt öppen att försöka lyssna på eftersom jag är öppen för allt inom metal. Boken börjar väldigt intressant med Lars Ulrich (en av grundarna till Metallica) uppväxt, den tar upp Cliff Burtons tragiska bortgång under turnén i Sverige och hur bandet hanterade sorgen efter honom, den nya medlemmen Jason och hur han tillslut fick nog eftersom de tyvärr inte var speciellt schyssta mot honom (Jag har inget emot Rob Trujillo, han är grym, men det var ändå lite tragiskt med Jason ändå) och behandlar bandets arbeten med albumen på ett lättläst sätt, egentligen är ju hela boken lättläst och ska jag klaga på något blir det bara en småsak som att jag tycker att det kanske var lite väl många [ ] tecken på egentligen onödiga ställen. Boken tar självklart också upp Dave Mustaines tid i Metallica och hur han fick sparken, (vilket i och för sig ledde till grundandet av ett annat stort band (Megadeth), bandets fight mot Napster och en hel del andra läsvärda och intressanta saker om bandet karriär.Jag rekomenderar den här boken starkt!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: