Shivas sjukjournal dag 4 - Husse har varit en diktator

Jag pratade med veterinären idag om det med att Shiva åt våtmat.
Han sa att jag skulle fortsätta att ge Shiva medicinen och frågade
om bölderna hade läkt, vilket jag tycker att de har gjort, speciellt
de i ansiktet, de på benen ser man fortfarande men jag tror faktiskt
att han  är på bättringsvägen! Jag fick dessutom 2 burkar kattmat
som innehåller lite mer vitaminer än den som jag köpte till Shiva.
Jag fortsätter nog ändå att ge honom den ett tag till för huvudsaken
är väl att han käkar så får jag se om han återgår till torrfodret.
 
Nu ikväll blev jag så paff & glad att hjärtat tog ett rejält glädjeskutt
samtidigt som jag upptäckte vilken jävla diktator med horn i pannan
jag har varit. Jag provade att ge Shiva medicinen ur min hand, utan
att pressa ísär hans mun för att trycka i honom medicinen och det
funkade! Han tog medicinen självmant och stod sedan vid min sida
och jamade medan jag öppnade en av de nya kattmatsburkarna
som han genast högg in på, jag förstod då att han hade tuggat i
sig medicinen och att jag kanske inte behöver tvinga i honom medicinen
i fortsättningen...såvida jag inte ser honom spotta ut den eller anar att han
kommer att göra det om han går iväg...

Kommentera här: