Shivas sjukjournal dag 2 - Hoppet leker flygplan i en luftgrop

Shiva tände hoppet med en liten låga idag när jag
imorse såg honom ta några få tuggor ur sin matskål.
Dessvärre hopade sig missmodets askgrå moln
när jag skulle hämta medicinen till honom.
Apoteket hade inte medicinen och den fanns
varken där på sjukhuset, vid stortorget, medstop
eller i Tomelilla, Skurup eller Sjöbo.
Expediten gjorde dock en beställning på medicinen
efter att jag hade pratat med veterinären som gav
mig 4 flisor av en annan medicin som Shiva ska ta
i väntan på den  andra medicinen. Andra medicineringen
av ersättningsmedicinen gick dock inte så bra som den
första. Han lyckades dela på den lilla flisan och spotta ut dem
men tillslut fick jag dem i honom. En sak som jag kanske ska
fråga veterinären om ifall det fortsätter är om det är normalt
att kissa så mycket som jag märkte att Shiva hade gjort i
sin låda idag.

Kommentera här: