Shivas sjukjournal dag 1 - Den villrådige veterinären

Innan jag börjar vill jag varna känsliga läsare för innehåll och bilder.
 
Idag tog jag Shiva till veterinären. Jag har nog aldrig sett en veterinär
vara så villrådig förr även om jag annars tycker att han gjorde ett bra jobb
med att undersöka Shiva på de sätt han kunde så tycker jag nästan att
det är lite synd att jag inte har råd med en större undersökning som
isåfall går på ett par tusen kr. Veterinären visste inte vad det var Shiva
kan lida av utan nämnde lite olika teorier som infektion, kattaids/leukemi,
eller någon annan form av cancer som han inte hade sett innan på en katt.
 
Han klämde på de små utslagen i Shivas ansikte.så att det kom lite blod,
han rakade fram ett annat utslag på ett av Shivas ben som jag inte hade
sett förr, och han klämde och kände på hans kropp och tog tempen på
Shiva som inte hade någon feber och avslutade besöket med att spruta
in antibiotika och vatten i huden på Shiva som uppförde sig oväntat och
ovanligt mönsterligt.
 
Jag och Shiva bestämde oss för att testa mer antibiotika så veterinären
skrev ut Therios till oss. Shiva ska ta 1tablett 2ggr dagl i 5 dagar
och jag kan hämta ut mer om han inte återhämtar sig efter de här
första omgångarna.
 



Kommentarer:

1 Carina:

skriven

Hej

Det är inte kul att behöva få ta bort sitt älskade husdjur. Man får ju hoppas att katten kan bli bra. Synd att vetrenär vård är så dyrt.
Hälsning Carina

Kommentera här: