Projekt Porträtt Xiao Rundcrantz

För några år sedan blev jag tipsad av en vän att läsa en bok av en författare som heter Xiao Rundcrantz. Boken heter Röd Åklagare och han berättade mycket om den men visste inte var han kunde få tag i den. Jag hittade den på internet och tipsade honom och han köpte den. Sedan lyckades jag hitta den i bokhandeln så jag köpte också ett exemplar!

I boken berättar Xiao Rundcrantz om sitt liv som åklagare i Kina innan hon upptäcker hur hård och
kallhjärtad hon börjar bli, det slutar med att hon tar sig till Sverige. Jag beundrar den här kvinnan.
Hon är stark och modig som vågar sätta sig upp mot sina chefer på det sätt hon gör, den som trampar
på hennes tår kan räkna med en rejäl näsbränna! Boken berör på många olika känsloplan, dessutom
tycker jag att den är lite rolig ibland.

Just på grund av den här boken och att jag beundrar henne valde jag att teckna av henne från omslaget på hennes bok. Jag blev ganska nöjd med resultatet och jag hoppas att hon inte har något emot att jag gjorde det som en del i mitt projekt.







Jag lade till lite extra skugga, därför lade jag upp nya foton på porträttet...

Kommentarer:

1 Sanna Cronsioe:

skriven

Den blev najs ju! =)

Kommentera här: