Marilyn Manson Vs Carina

Vi har gjort porträtt fotografering. Först fick vi välja en bild på internet sedan skulle

vi välja en klasskompis som modell och få bilden på klasskompisen att att bli så lik

internetbilden som möjligt med ljus, skuggor & sv. Jag valde en bild av Marilyn Manson

och modell blev Carina. Först fick jag sminka henne, sedan mörklade jag rummet och

fick leta mig fram till rätt ljus och skuggor, jag använde en stor lampa som hjälp med

ljuset och skuggorna,  Inga stod bakom Carina med ett svart papper och reflekterade lite

med ett svart papper. Jag tycker att det var jätte kul, speciellt när jag efteråt sminkade mig

själv och skrämde skiten ur Oscar..vilket jag lyckades med fler gånger efter det

 

 

Fotot på Marilyn Manson som jag utgick ifrån                      






Carina efter min sminkning och fotografering.

Kommentera här: