Whiplasher Bernadotte och Anna Porträtt

För ett tag sedan när vi hade teckningslektion skulle vi teckna porträtt.
Jag kände mig dock inte så inspierad av lärarens bilder så jag fick
tillåtelse att leta efter ett eget på internet.

Valet föll på ett foto av sångaren i Industrial Metal/Gothic metalbandet
Deathstars som jag gillar. Efter att jag hade skrivit ut fotot på och börjat
på porträttet tänkte jag dock att det var bäst att skriva till ägaren och
berätta så det gjorde jag. Hon svarade och tyckte det vore kul att se
resultatet av porträttet så jag lovade att skicka ett foto på det.

Jag blev själv ganska nöjd med resultatet förutom att ansiktet
tyvärr blev lite misshamdlat av för mycket sudd och stompfer
så det kändes lite pinsam att skicka det till henne men nu
i veckan hade jag fått svar, hon tyckte att porträttet var tjusigt
och att få se sitt foto på ett annat sätt och sa att hon kunde
vidare befodra fotot på porträttet till Whiplasher Bernadotte
(sångaren i Deathstars). Jag svarade att det gick bra och
att jag gillar bandet jätte mycket,  ok det känns lite pinsamt att
det med, men samtidigt jätte kul!






För någon vecka sedan blev jag inspirerad att teckna ett porträtt
av Anna, min brorsas flickvän, så jag började med ett foto på
Oscar & Anna som jag hade fått av dem i julklapp och jag kom
ganska långt på det men sedan kom det något konstigt kladd på
det porträttet så jag bestämde mig för att teckna av ett annat
foto på henne, och då blev det studentfotot. Det tycker jag att
jag lyckades betydligt bättre med men jag erbjöd henne ändå att
komma med kritik om det var något som jag hade missat ellet gjort fel.
Hon blev dock väldigt nöjd med det och hon ska få det riktiga porträttet
nästa gång vi ses! Jag tycker att det är kul att teckna porträtt och att
göra folk glada genom det men jag känner mig  nog ganska osäker
fortfarande för jag frågar lärarna ganska ofta också om jag har gjort
rätt på vissa saker som linjer osv.


Kommentera här: