This is England




I skolan har jag ett tillval där vi ser på film,
sådana filmer vi vanligtvis själva inte skulle gå och se själva

Idag såg vi This is England.

som vanligt går jag inte för mycket in på handligen
eftersom jag inte vill förstöra för er som eventuellt inte
har sett den än men jag kan säga att den berörde mig
mycket på ett  konstigt sätt, den var ledsam men ibland
kan man inte låta bli att garva. 

Filmen känns välgjord och intressant, speglar
en sorts utanförskap där några av karaktärerna
skiljer sig från de andra även om de annars tillhör
samma krets och ideologi. Den känns också lite mer
spännande än vad jag trodde att den skulle vara.
Svek är också en tårtbit som jag kan stoppa in i det
här med utanförskapet och det som berörde mig.

i betyg får den en 5P av 7 möjliga.

Kommentera här: