Karate Kid V



Var 3:e onsdag är det filmkväll i skolan och ikväll visades
den här, Karate Kid 5 som jag var tvungen att se eftersom
orginalen med Mr Miyagi och Daniel Russo som jag såg när jag var ung
så var jag tvungen att se om den här höll samma klass och jag blev inte besviken!

Jag tycker att filmen hade ett större utrymme för humor än de andra som
verkligen kändes mer allvarliga, och koncentreade vilket inte är fel alls,
tvärtom var orginalfilmerna mycket bra och det gav inlevelse.

Karate Kid 5 har en del scener som påminner en del om de riktiga Karate Kid
filmerna som t ex ingen nåd grejen och jag antar att grejen med att ta av och på
jackan är den här filmen variant av "wax on wax off" prylen i den första filmen.
Detta blev på något sätt roligare på något sätt. Ja det fanns som sagt några roliga grejer i
filmen och några som kändes mer berörande i de andra filmerna men hey jag ska inte
gå in för mycket i handlingen utan låta er se den själv, eller ok en sak, transparken
är väldigt annorlunda till skillnad för hur Daniel Russo gör den.

Något som jag nog kan säga är att det var vissa saker som fick den att kännas konstig
var att Karate Kid fick en flickvän i filmen, ok det låter kanske konstigt att jag tycker att
det är konstigt och det kanske är lite olika från släkt till släkt, från ställe till ställe i Kina
hur pass bunden man är till traditionen i Kina, men jag har hört att det inte alls anses bra
eller fint att skaffa sig pojk/flickvän i tonåren eller åren under det. Jag har själv inte riktigt
hajat anledningen till varför det inte anses fint eller bra men det finns nog ungdomar som
försöker ändra på det här synsättet.

Trots att det inte är en skräck film, menad som en komedi eller romantisk var det ändå något
av de 2 sistanämnda som jag fastnade för, man kanske kan kalla det för en action komedi
med en gnutta romantikfilm och därför ger jag den 6P av 7 möjliga!

Kommentera här: