Edward Scissorhands




I onsdags var det filmkväll på skolan och vi skulle egentligen ha
sett Lejonkungen. De hade inte fått tag i den så det blev den
här istället, men jag klagar inte, Edward Scissorhands är en
mycket bra, vacker och stark film som speglar många olika saker
som t ex vänskap, utnyttjande, värme, falkshet, rädsla och hat.

Jag berördes mycket av den här filmen, även om det finns
saker som hade kunnat vara något bättre i själva sättet de
har gjort den, och vad det gäller karaktärerna finns det en
kvinna som jag tyvärr tycker förstör en stor del av filmen
eftersom hon är så fruktansvärt ful och slemmig att jag
mådde illa när jag såg henne, ni som sett den kanske vet
vem jag menar och håller med? Jag tänker på den där
hemmafrun som kastar sig över stackar Edward (Johnny Depp)
i skönhets/frisörsalongen som hon drömmer om att öppna.

I betyg ger jag filmen 5P av 7

Kommentera här: