Lilla sten & Kivik

Idag åkte jag och min klass till Lilla sten som vanligt inför skolavslutningen.
För ovanlighetensskull åkte vi ner till Kivik istället för att gå en promenad
som vi brukar göra, men det var trevligt! Och nu ska jag berätta om den dramatik
vår lilla klass lyckades stå för den stund vi var i Kivik.

1.Rami hoppade i vattnet med kläderna på från piren,
om jag uppfattade svaret på frågan hur det var med badet
rätt sa han "salt", han verkade dock torka väldigt snabbt!
och på frågan om det var en repris från när han badade i
snogeholmsjön (också med kläderna på) blev svaret "Ja
men det var lite fel årstid"

2.Jag snackade med några hårdrocksälskande schweizare
som skulle till Sweden Rock. De var jätte trevliga och deras
motorcyklar var inte fy skam för 5 öre, det var iallafall
2 Harley Davidson!!!

3.Mona & Carina bestämde sig för att gå tillbaka till Lilla sten
från Kivik, vi såg dem inte på vägen när vi åkte tillbaka
men de kom fram, precis i tid för att äta korv.

När jag hade ätit 6 korvar med bröd + lite potatissallad
fick jag någon konstig kemisk reaktion i kistan lagom
till vi skulle äta tårta så jag gick på dass 2 ggr med lös mage
men jag mår bättre nu.

När vi hade ätit tårtan och diskat blev det foton från året som
gått, det var många trevliga foton som bjöd på en hel del garv
och roliga kommentarer, sedan fick eleverna som ska sluta
(Isabella, Emma, Sandra & Kristina) lite presenter och cd skivor
med foton och Thomas höll ett fint tal för dem.

När vi skulle hem åkte jag med Monica. Det var hett som
i en bastu i bilen men tyvärr fick vi bara ha ac`n igång för
Monica sa att det blev jobbigt att köra och att vi fick tänka
på de där bak (jag satt fram), samt att ac´n inte skulle fungera
om vi hade rutorna nere, vilket jag dock tror hade varit 100% mer
efftektivare än att behöva sitta och flämta som en hund i suset
från den klena AC´n. När Monica stannade för att tanka i Tomelilla
gick jag av, gick in en affär och köpte en Dr Pepper, att dricka den
snabbt (vilket jag gjorde) kändes som att få mun mot mun metoden!
Sedan gick jag till stationen och tog första bästa buss hem.
Den var himmelskt sval!

Annars var det som sagt en mycket rolig och trevlig dag
som jag uppskattade även om det känns lite vemodigt att
vissa slutar även om kontakten kommer att hållas!



Jag antar och hoppas förresten att ni känner igen
nunan på den här snubben! Ledtråd, en svensk författare!

Kommentera här: