Porträtt av Tess

Förra terminen frågade jag en vän på facebook om det var ok att jag tog ett foto som hon hade på sin dotter och gjorde ett porträtt. Jag fick ett godkännande men missade det men tänkte att det nog var ok och det var det ju! Det var ju som om fotot kallade på mig, som det sa "teckna mig det kommer att bli bra!" och det blev det också! Jag slet med det några dagar och visade det sedan för två andra vänner för att få en uppfattning om de kunde se vem det var som jag hade tecknat. Det tog en liten stund men sedan tog han vem det var på ögonen och han trodde att det skulle bli nöjda vilket de blev också, så jag gick hem med det och visade upp det, först för Malin och sedan kom Tess, båda var nöjda med resultatet vilket gjorde mig lättad och glad eftersom jag trots allt kände mig lite osäker p om hon och Malin skulle känna igen henne i teckningen men det gjorde de och först då kändes det bra, som ett av de bästa porträtten som jag någonsin har gjort! Men jag kan nog bli bättre...det återstår dock att se! Ge mig gärna kommentarer om vad ni tycker om teckningen!
Jag tål all slags kritik!!!


Kommentera här: