Porträtt av Bengt och Huaying

En gång i slutet av förra terminen satt jag hemma hos mina vänner Bengt och Huaying och fick då den ljusa idéen att fråga dem om jag fick ta ett foto på ett porträtt av dem som de har på väggen och teckna av det, det var nämligen som om det porträttet kallade på mig, som om det sa: "fotografera mig, teckna mig!" och jag fick tillåtelse! Det var kul att det, att hitta rätt konturer, skuggor, detaljer osv så jag är oerhört tacksam över att jag fick göra det! Visst hade jag lite problem med vissa av detaljerna men jag gav inte upp! Jag ville ha teckningen så likt fotot som möjligt och jag blev nöjd även om det kändes jävligt nervöst med vad de skulle tycka. Jag tror och hoppas fortfarande att jag jag kan bli bättre på att teckna så jag hade nog inte blivit besviken om de sa att de inte gillade porträttet. Jag gav dem porträttet nu ikväll och min nervositet var nästan pinsamt obefogad! De gillade det och jag fick till och med tillåtelse att publicera ett foto av porträttet här på min blogg.
Jag är mycket tacksam och glad för att jag fick göra det här porträttet, det känns bra att ha gjort det som ett steg i min utveckling när det gäller att teckna även om det är foto som jag helst vill syssla med.

Kommentera här: