Mentos Mask

Under mitt första år, andra terminen som jag gick på konstskolan Unikum i Tomelilla
på började jag en mask som inte hann bli klar, men jag hade bestämt mig för att den
skulle bli klar så jag lät den ligga till jag skulle börja mitt 2:a år, och nu under andra
terminen på andra året är den äntligen klar! Min Mentos Mask! Det som hände först var
att jag fick lägga mig ner och få huvudet ingipsat, sedan skulle jag klistra fast flera lager
av något färgat papper (det var de med lagrena som inte hann bli klar). Jag började köpa
Mentos och sparade sedan på papprena, om jag skulle få någon idé att göra något av dem
och det fick jag. Jag gjorde först ett lager med små bitar av sönderrivet mentos papper och
sedan klistrade jag fast större bitar på dem, efter det satte Eva in små metall skruvskrokar
som vi satte en bit ståltråd imellan! Jag blev mycket nöjd med resultatet!








Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Den blev cool den! =)

Kommentera här: