Wallander vandring och Cineteket

Förra veckan i skolan fick vi reda på att vi skulle gå i Wallanders fotspår i Ystad.
Jippii sa jag och försökte vara ironisk, Wallander har man ju hört så mycket om
och man ser ställena i princip varje dag plus att man har hört om byggnader och gator.
Wallander är förövrigt en karaktär skapad av en författare som heter Henning Mankell.
Mankell började skriva böcker om en fiktiv polis som heter Kurt Wallander och som
bor och jobbar här i Ystad där han löser brott, oftast mord. Tack vare att böckerna
som är färre än filmerna får Ystad många turister från England och Tyskland.
England spelar också in Wallander filmer här i Ystad. Nåja hur som helst döm
om min blodiga förvåing när jag upptäckte att det var en tjej som jag har gått i
samma klass som i låg & mellanstadiet som skulle guida oss! Redan då kändes
det roligare att gå även om det mesta av informationen kändes utjatad!
Jag passade dock på att ta en del foton både på byggnader eftersom vi har
ett hustema och givetvis på blommor. Jag vill dock varna känsliga läsare
för det sista fotot som jag tog på cineteket. Om de är för stötande
kan ni säga det till mig!


Susanne, min gamla klasskompis och vår guide



Ett foto som jag tog under vandringen.



Ett annat foto som jag tog under vandringen


På cineteket


Jag på cineteket


Where hell is the rest of me??????


Maybe this is a part of me??

Kommentera här: