Onödig hemresa

Idag när jag skulle ta mig till skolan blåste det något enormt och jag började fundera på hur det skulle gå att ta sig hem på eftermiddagen. Dels hörde jag lite av hur de andra på tågstationen diskuterade, dels försökte jag nog försöka läsa av vädret. Tåget blev inställt och jag tog bussen vilket tog hemskt lång tid. I skolan diskuterades det lite
mer om hur vädret skulle bli och enligt någon skulle det tydligen bli värre framåt eftermiddagen, så jag fick lov av lärarna (som var lite sena pga vädret) att åka hem, sagt och gjort, jag åkte hem med ett tåg som gick 9.52 och det som kändes lite retsamt var att när jag närmade Ystad så verkade det klarna upp, under dagen kunde man till och med under vissa stunder se blå himmel så jag ångrade mig lite att jag hade åkt hem, men att återvända till plugget hade känts dumt...jag får se hur det blir med vädret imorgon, om jag kommer iväg eller inte!



Den här bilden tog jag genom tågfönstret.

Kommentera här: