Keith Richards Livet

Nu är jag inget fan av Rolling Stones, men för en tid sedan (2 månader tror jag), blev jag uppmanad 
att låna och läsa boken om Keith Richards (Livet) och det har jag nu gjort. Jag älskar biografier
men den här kändes svår genomtränglig och seg, dels eftersom det handlar så mycket om hans
jakt på knark och ganska lite om bandet.
 
Något jag också tycker är konstigt med boken är att den börjar med en berättelse om
hur han och bandet åker fast för innehav och sedan först i andra kapitlet om hans uppväxt.
Visst det är intressant att han skriver några rader om 2:a världskriget och sin släkt lite längre
tillbaka i tiden men något som jag tycker drar ner bokens värde också är inslängda fraser
som gör att jag tänker, ok vem säger det i sammanhanget, samt att det finns en del uttryck
som jag inte får något grepp om "lick" betyder ju t ex slicka på engelska men vad det betyder
i musikbranchen har jag ingen aning om och det får man heller ingen förklaring på.
 
Något som dock var lite intressant var alla namn, en del som man har hört talas om
andra inte så det blev också lite förvirrande emellanåt...så det var väl ingen höjdar bok
men jag har bestämt för att försöka lyssna på några låtar av Rolling Stones någongång, 
jag vet inte när och jag kan inte lova att jag kommer att tycka om dem...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: