Ballong & Betong

Den senaste tiden har jag gjort den här skålen på jobbet!
Det var kul att testa något annat än foto som jag oftast gör, jag saknar Unikum 
och det kändes lite som att vara tillbaka där när jag testade detta och varierade mig!
 
så här gjorde jag grejerna på bilderna!
 
1. Blås upp ballonger
2. Blanda betong
3. Ballongen placeras upp och ner (med knuten neråt) i burkar
4. Smeta på betongen men försök vara noga med att betongen inte når burkens kant, det kan vara svårt att skilja sakerna ifrån från varandra!
5. Låt betongen stå & torka några dagar
6.Smäll ballongen
7 Låt stå och torka ytterligare några dagar
8 Reda att målas
 
Hjärtat gjordes i en plastform som jag fyllde med betongen, där var det också viktigt att betongen inte var för nära kanten, eftersom det hade fastnat isåfall. Där rörde jag lite på formen så att betongen fick en slätare yta tll torkning och målning!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Åh, vilket intressant inlägg samt fina saker! :D Kram

Svar: Tack så mycket Sanna! :) Kanske något du skulle vilja prova på ditt jobb? Kram
Hugo

Kommentera här: