The Purge

Jag har sett en film som heter The Purge.
 
Den amerikanska regeringen har infört en natt om året då alla
sorts brott är lagliga. Filmen börjar med scener från övervakningskameror
där folk misshandlar och skjuter ihjäl varandra, annars får man inte 
se så mycket mer gatuvåld utan resten av våldsamheterna utspelas
hos en familj som försöker överleva den här natten, 
 
Jag tycker att den var spännande och hade en intressant handling, 
Dessutom har den nog något som både Thrillers och skräckfilmer
brukar ha med oväntande vändningar men jag ska inte gå in 
för mycket på själva handlingen, jag låter er som läser detta
själva avgöra om ni tycker att filmen verkar värd att se eller inte
jag placerar den dock i Thriller kategorin eftersom den saknar
vissa saker och när det gäller poäng får den 5P av 7 av mig.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: