Juarez - De försvunna

Jag har precis sett en film som heter Juarez - De försvunna. Juarez är en gränsstad i Mexico, som gränsar till USA och filmen bygger på verkliga händelser,
 
En rad döda kvinnokroppar som bara blir fler och fler under filmens gång hittas i öknen. Offren har blivit torterade
och våldtagna. En kvinnlig kommissare som motarbetas av det korrupta rättsväsendet som stundtals hotar att sparka henne för "misstag" hon gör i tjänsten som att ta hand om ett svårt misshandlat offer som slängs ut ur bilen i farten när hon förfölljer gärningsmännen. Filmen är berörande och har i en viss scen inslag i något som känns som en klassisk skräckfilm, genren på filmen är dock thriller. Jag tyckte att filmen var spännande och en ganska bra 
spegel av vad som händer i Mexico, med knarkhandel, mord osv, man kan läsa om det i nyheterna!  Något som jag blev lite besviken över är att man inte får se alla skurkar gripas, men något som jag tyckte var lite mer intressant om det är ett lämpligt eller bra uttryck är att det kommer fram siffror på hur många kvinnor som har mördats,och försvunnit på ett decennium, det är siffror som jag inte tänker avslöja utan som jag vill och hoppas att den som ser filmen ska kunna ta till sig och bli lika berörd av som jag blev av filmen.
 
Jag ger filmen 6 poäng av 7
 
 
 
 

Kommentera här: