Imaginaerum

Av min vän Cristina fick jag tipset om en filmsajt och lite tips på filmer. Ett av tipsen var Imaginaerum som jag nu precis har sett.  Jag tyckte att det var en väldigt fint gjord film som berörde och spännande, musiken i filmen var klockren och något som jag tycker att filmen får plus för var att det finska Metal bandet Nightwish var med i den och spelade lite,  kanske hade det kunnat vara lite mer hela låtar och fler men å andra sidan hade det kanske inte stämt så bra i scenerna. Jag är iallafall sugen  på att skaffa mig albumet som bär samma namn som filmen. Kategori mässigt har jag lite svårt att placera den, jag tror det skulle kunna bli en blandning av Fantasy/Drama/Musikal. Man hängde snabbt med i handlingen och det var lätt att följa med genom filmen och det känns som jag varmt kan rekomendera den. Poängmässigt ger jag den 7P av 7 möjliga!

Kommentera här: