Hansel & Gretel

Inatt har jag sett en annan film på swefilm.com och den här gången blev det en film inom min favoritgenre, skräck!
 
Filmen hette Hansel & Gretel och skulle väl efterlikna sagan, men det fanns ganska många saker som skiljde sig från sagan, b la att det utspelades i modern tid och antalet "barn" och "onda". Häxan var nämligen inte ensam men jag ska nog inte berätta för mycket om själva handlingen mer än att jag tycker att den var lätt att följa med i, ständig dramatik och spänning och något som jag vill ge den pluspoäng för var att det inte kändes som en sådan där film där offren är dumma och går baklänges så att mördaren tar dem, visst det var en del plötsliga oväntade saker men som sagt inte alls på samma sätt i det där klassiska.
 
Det känns alltså som att jag kan rekomendera den här filmen för skräckfilmsentusiaster och jag ger den 7P av 7 möjliga!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: