Projekt Porträtt Marilyn Monroe

Mitt åttonde offer för pennan blev Marilyn Monroe…eller Norma Jean som hon egentligen

hette, inte för att jag tycker att hon var speciellt snygg utan mer för att det var kul att göra

en av henne också efter att jag hade gjort Marilyn Manson. Jag vet ju dessutom att hon är

en slags ikon för många som har sett hennes filmer vilket jag inte har gjort så det är också

en anledning till att jag valde att göra henne, jag blev ganska nöjd med porträttet även om

det känns som att vissa saker kanske skulle ha varit annorlunda, munnen blev bra, hon hade

tjocka läppar men på något långsökt skadeglatt sätt ser det ändå nästan ut som att hon  har

fått en fläskläpp…örhängena blev kanske inte heller så bra som jag hade velat men jag är

som sagt nöjd till största delen av det även om det inte tillhör mina favoritarbeten. Jag

hoppas i alla fall att folk kommer att känna igen henne!!! Säg gärna vad ni tycker om porträttet!!!!

 

Kommentarer:

1 Änaa ^^:

skriven

Den var coolt som du gjorde av Marilyn Monroe. ッ

Bra jobbat! :D

Kommentera här: