Picasso Lousiana

Idag åkte jag och min klass samt allmän linje till Danmark för att se Picasso utställningen i Louisiana.
Det var trots att jag snabbt blev trött och klar en väldigt trevlig upplevelse, bara lite synd att det inte var lite varmare och mer solsken. Bland Picassos verk fick jag tre favoriter, det ena verket tror jag hette något med gethuvud, de två andra verken var 2 av Picassos tolkningar av verket "Frukost i det gröna". Något annat som gjorde ganska stort intryck på mig var en trut som kom väldigt nära oss när vi åt, jag kastade några makaroner till den som den till min förvåning åt! Det blev en del foton på den,
men jag har valt ut 3, varav jag har redigerat ett av dem mer än de andra på fågeln.


Truten som åt makaroner I


Va?!?!?! En makaron???!!! Por lilla moi???



Håll truten jag ser mat!


Ingången till Louisiana Museet.



Andra sidan av huset


Mitten på en blomma som jag fotograferade i Louisianas trädgård



Skott som jag såg utanför entreen till Louisiana






Min dag hade dock kunnat sluta bättre!!

YYYUueeewwääccchh!!
Jag fick gå av i Ystad, dels ville jag slippa behöva åka hem hela vägen,
dels behövde jag verkligen gå på muggen snabbt, men va fan hjälpte det.
Det första jag fick gör var att gå till en offentlig toalett och torka den
rent från någon annans avföring som var kletar runt halva ringen, jag
trodde att jag skulle skita på mig själv och spy samtidigt när jag torkade
upp det där äcklet för jag behövde ju själv kunna sitta där. Tyvärr hände
det dock en pinsam grej. Jag trodde att jag hade låst dörren eftersom jag
är van vid att handikapptoaletter låses inifrån på ett speciellt sätt men det
gällde tydligen inte denna, när jag torkar upp det där äcklet öppnar två tjejer
dörren, de stängde den förvisso snabbt men jag hoppas att de inte missförstod
och trodde att det var jag som hade grisat ner så där svinigt, jag hann inte förklara mig
Tyvärr kan dock sånt här spridas snabbt i småhålor som Ystad men nu har jag iallafall sagt sanningen här i min blogg och på facebook.

Kommentarer:

1 Claire:

skriven

nice photos Hugo. me likee so much! :)

Kommentera här: