Porträtt av Zizzie

Strax före sportlovet bestämde jag mg för att se om jag kunde muntra upp några vänner till mig, så jag tog ett foto från deras Facebook album och tecknade deras hund som är en schäfer och som heter Zizzie. Det funkade, min kompis blev mycket glad för teckningen och hon sa att hon skulle rama in den! Det gjorde mig naturligtvis glad att hon tyckte om den, själv blev jag nöjd även om jag känner mig mer säker när det gäller att göra porträtt av människor, djur känns svårare på något sätt men det kanske också kan tränas upp, vem vet. Det kändes iallafall kul och bra att göra den, men det känns inte så viktigt om jag blev nöjd eller inte när det gäller det porträttet, på något sätt känns det mer viktigt att hon blev glad och nöjd för även om jag blev nöjd med det var jag nog lite skeptisk till mitt resultat i början...jag borde kanske teckna mer djur hur som helst...





Kommentera här: