Vittra

Jag har sett en film som heter Vittra, en svensk skräckfilm med två stora S.
Filmen kändes för mig som en blandning av Fredagen den 13;e filmerna
med ungdomar som åker ut till ett ställe i skogen, festar osv och en annan
film som jag tyvärr bara har sett lite av som heter Evil Dead. Innan jag såg 
den här filmen tycker jag att Låt den rätte komma in var den blodigaste
och mest skrämmande svenska skräckfilm som jag har sett men den 
bleknar något i jämförelse med den här, Jag säger inte att Låt den rätte komma in
är dålig, den är fortfarande kanon, men den här är ändå snäppet bättre!
Något som jag blev positivt överraskad av i den här filmen är Johannes Brosts insatts.
Förut, efter att ha sett honom i som en ganska menlös mjukis i Tv serien Rederiet
kunde jag inte tänka mig honom i en svensk skräckfilm men oj vad jag misstog mig!
Han agerar som rena slaktaren i den här filmen så det är nästan lite synd att hans 
roll inte varar lite längre...nu ska jag inte berätta mer om själva handlingen utan 
jag avslutar det här inlägget med att ge filmen 7P av 7, Vad ni tycker om filmen 
får ni själva avgöra om ni vågar se den vilket jag i och för sig rekomenderar från 15år och uppåt!
 
 
 

Kommentera här: