Megadeth och Iron Maiden

I fredags beställde jag Megadeth albumet Rust in peace och idag fick jag den.



Megadeth är ett trashmetal band som jag tycker skiljer sig lite
från band som Metallica, Anthrax & Slayer. Megadeths texter har djupa
politiska budskap som berör som om det fanns en onaturlig kraft
som säger till lyssnaren att tänka till. Jag kan nog inte riktigt sätta
fingret exakt på hur men på något sätt märker jag detta mest på
albumen Countdown to extinction och Youthanasia som är mina favoritalbum
med Megadeth, men jag blev inte besviken på det här albumet!

Metallica och Megadeth är två av mina metalfavoriter men Anthrax och
Slayer har också bra texter!

Något som jag tycker är kul är att cd ryggarna på Megadeths album

Countdown to extinction
Youthanasia
Peace sells...but who´s buying
Risk
Rust in peace
So far so good so what

tillsammans rätt ihoplagda bildar en bild
precis som cd ryggarna på Iron Maidens album

The number of the beast
Fear of the dark
No prayer for the dying
Seventh son of a seventh son
Somewhere in time
Powerslave
Piece of mind
Killers
Iron Maiden



Iron Maidens kännetecken är ju välkänd men jag tyckte
som sagt att det var kul när jag fick fram den här bilden också!

Kommentera här: