Teckning manifestation och ett skratt




Idag påbörjade jag en teckning av två kompisar. Jag vet inte när den kommer att bli klar men det känns kul
att göra den och det är en utmaning!

På Livskvalitén som jag har som tillval på skolan fick vi öronackupunktur. Spännande! Jag trodde inte att det skulle göra ont och det gjorde det inte heller! Vi satt alltså med nålar eller något annat som man kunde få istället för dem i en halvtimme och det kändes bra!

När jag kom hem läste jag i tidningen att det skulle vara en manifestation mot kvinnovåld.
Jag bestämde mig för att gå dit vilket jag också gjorde. Jag vet tjejer som har blivit utsatta
för lite otrevligheter när det gäller sånt och jag blir alltid lika förgrymmad och ledsen när jag
hör om sånt. Det var bara synd att det bara var ca 10 som slöt upp i detta tåg som gick från
Österportstorg till Stortorget. Av dessa ca 10pers var det dessutom bara två män, jag och en
av arrangörerna, fler skulle behöva visa sitt stöd för sånt här, det är inte mesigt eller så, för det
är väl inte mesigt att visa att man bryr sig om någon och inte accepterar om den personen
råkar illa ut pga någon annan? Våga bry er om fler! Det finns mycket man kan bry sig om!
Andra saker som jag bryr mig om är rasism och mobbing, det är saker som jag är 100% emot!
Jag har i och för sig varit mobbad men också mobbare men idag är jag som sagt motståndare till det!


Till skrattet. När jag gick hem från manifestationen råkade jag komma ikapp en kompis
så vi slog följe eftersom vi bor i samma område. När vi nästan hade kommit hem sprang
en pojke och en liten hund förbi oss, lite längre fram svänger pojken och fortsätter springa
en bit medan hunden fortsätter ensam rakt fram! Efter en liten bit upptäcker dock pojken
att han har tappat hunden och springer efter hunden som fortfarande springer och svänger
in på lekplatsen som är utanför mitt fönster. Jag tyckte att det i början såg så roligt ut att
jag inte kunde låta bli att brista ut i ett gapskratt!


Hmm jag glömde visst säga att jag gjorde en repris i skolan idag också av
något som jag gjorde förra året då jag gick ut utan jacka utan bara i tshirt och jeans
och lade mig i snön. Det gjorde jag idag också fast den här gången kavlade jag upp ärmarna
på den tjocka tröjan som jag hade och gick ut och lade mig i snön. En av lärarna tog en bild
men den har jag inte tillgång till just nu..ska se om jag kan få tag i den imorgon eller nästa vecka!


Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Fin bild! =)

Kommentera här: