För många år sedan....

För många år sedan var jag medlem på en poesisajt som heter Sockerdricka, fast det var inte bara poesi man kunde publicera där, man kunde även föra dagbok, skriva noveller, antalet saker man fick publicera berodde på hur många så kallade "Kapsyler" man köpte. 
 
Det jag gjorde mest var att skriva poesi, jag såg mig själv utvecklas från att skriva lite småfjantiga rimmdikter till att kunna dyka djupt i ordens meningar genom att använda metaforer vilket jag än idag älskar att använda i tal och att se andra använda. Sajten gav även ut antologier med dikter som medlemmarna skickade in och som sedan valdes ut av en jury, Jag lyckades komma med i en av de där antologierna en gång med en dikt som heter "Varför"
 
Och sönderslagna hjärtan
gråter ut i mina armar
 
varför ler stjärnorna och 
och varför vill stormen
komma in med regnet?
 
Fönstret är öppet och
jag ser drömmar flyga 
in och ut och tiden räknar
saknad i sprickor på hjärtat
 
varför dansar skuggorna 
över mitt golv och varför 
skakar stranden av ensamhet?
 
Jag sitter uppe om nätterna t
tills ensamheten har dansat sig trött.
 
 
 
 
 
Tyvärr drabbades jag senare av skrivtorka, och 
det kändes som jag förlorade kraften att kunna skriva så där djupt som jag brukade
även om jag har skrivit några dikter de senaste 4åren har det inte känts som mitt gamla jag. 
så jag tog bort dem efter en tid, samtidigt som jag hade den här skrivtorkan kändes det som att jag fick 
mindre & mindre tid att vara inne på sajten och som att administrationen av sajten blev sämre och sämre
och tillslut kom jag inte åt mina dikter längre. Tack & lov fick jag dock kontakt med en svensk tjejkompis som bor i Norge som skickade alla mina dikter till mig så jag har dom här på datorn någonstans!
 
Jag vet ine, jag kan ha fel men på något sätt känns det som att jag skulle kunna återgå till mitt skrivande för 
mitt hjärta är tungt, jag har ibland trott att orden har kunnat drunkna i dess mörka bottenlöshet av känslor, tankar, och annat som jag kan behöva få ur mig vilket isåfall är skönt att kunna få uttrycka i poesi, om den där känslan jag har stämmer, det kanske bara är något temporärt vilket jag hoppas att det inte är för det känns verkligen som att hjärtat måste få uttrycka sig hur det vill om kärlek, känslor, minnen & tankar. 
Jag tror att jag börjar skriva på några ord som jag haft i huvudet den senaste månaden och ser om det kan bli något nu.
 
 
Älvor gör inbrott 
genom din ögon 
som fönster
 
de tar sig in i din kropp
och sätter upp speglar 
som reflekterar ditt inre mörker
genom alla dina celler och porer
 
ditt inre mörker reflekterar
ut ditt inre mörker mot mig
 
så att det blir ljus för mig
i mitt mörker där jag vill ha dig
men där jag inte tänker låta
dig gå vilse i vad du inte vet
 
 
 
 
 

Kommentera här: