Småland & inspiration

Jag har varit i Småland ett par dagar eftersom det kändes som att jag behövde komma härifrån & fotografera lite annat b la, känslorna för Sammy lyckades jag inte komma ifrån, jag försökte inte ens eftersom jag vet att det är omöjligt, istället fanns hon med i mina tankar som vanligt och jag blev jätte inspirerad av olika miljöer & platser där jag tänkte mig henne som en perfekt modell i olika utstyrslar, därför har en del av fotografierna som jag tog fått namn som hänvisar till hennes namn, men det syns tyvärr inte på facebook. Hon var också som vanlgt med i nattdrömmarna och vid två speciella tillfälllen önskar jag att hon hade varit med, båda gångerna var på midsommarafton.
 
Det första tillfället var när jag skulle gå hem till vårt torp från mormors torp, då gick jag i skogen vid ett berg och fick syn på ett rådjur (det andra för dagen faktiskt) men tyvärr hade kamera batteriet tagit slut så jag kunde inte fotografera det, det andra tillfället var när jag stod vid vägkanten & rökte vid ett nyslaget fält i närheten av oss sent på kvällen. Det är ett litet dike med gräs & några träd mellan vägen & fältet. Iallafall när jag stod där och rökte vid vägkanten såg jag något komma emot mig, jag trodde först att det var en hund eller en katt, men den kom närmare & närmare och när den var 5 - 6 meter ifrån mig såg jag att det var en räv, den vände dock snabbt när den
fick syn på mig och jag stod & förbannade mig själv att kamerabatteriet fortfarande inte var laddat.
 
En plats som jag fick extra mycket inspiration till med Sammy som modell var ett vattenfall i närheten av oss.
Där tänkte jag mig henne sitta i en vit klänning eller naken & spela på sin fiol som en kvinnlig Näcken eller något annat mytiskt sagoväsen, Som jag sa, hon hade varit som gjord för modell för sådana foton! De andra platserna skulle ha varit vid det där berget där  jag såg rådjuret, antingen skulle hon haft sin vita klänning eller sin svarta rock på de fotona, som sagt jag inspirerades enormt mycket av henne, miljöerna & platserna....

Kommentarer:

1 Carina /unikumare :

skriven

Hej

Jävla utur du hade med kameran. Tillfälle kan komma igen. Försökte skriva en kommentar förut kanske blev dubbelt

Svar: Ja det hade varit kul att fotografera en räv på så nära håll! Så jag får hoppas att chansen kommer igen! Nej det har inte blivit någon dubbelkommentar! :)
Hugo

Kommentera här: