Jag är Ozzy

Black Sabbath (med Ozzy Osbourne som sångare) är enligt mig och många andra hårdrockare det band som uppfann heavy metal, men efter vad jag har hört finns det de som tycker annorlunda. Black Sabbath har iallafall
är för mig sanna legendarer inom hårdrocken och är bland de band som var de första jag lyssnade på förutom, t ex
Europe, Alice Cooper, Megadeth och Metallica, efter det har mitt lyssnande utvecklats till att gilla fler band och fler genrer som t ex black & death metal, ja jag lyssnar på och är öppen för alla genrer inom metal, men nu till boken.
 
Det var ett tag sedan jag läste "Jag är Ozzy", men jag har den fortfarande i gott minne och det är en bok som
jag verkligen kan rekomendera! Den är väldigt lättläst, rolig och man får ta del av det extremt hårda liv som 
Ozzy har levt på ett sätt som gör att man undrar hur det kommer sig att han fortfarande lever efter alla droger
och supande. Språket är väldigt enkelt och det är inga krångliga eller svåra ord och man kommer tidigt in i 
det han berättar om. Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva boken ytterligare på ett bra och intressant sätt
så jag tänkte att jag skulle avsluta med att berätta om min favoritdel i boken som fick mig att garva extra mycket.
 
Hans fru har en präst på besök och Ozzy har gömt lite hash i en kakblandning, hans fru gör en kaka på den 
och bjuder prästen på den, han blir så hög att han ser rymdvarelser i sin trädgård och är borta från offentligheten
ett tag efter det, snacka om anledning att tvivla på existensen av gud!!!
 
Som sagt läs den här boken, den är rolig, intressant och innehåller en del andra små bus eller fatala misstag
som är både komiska, även om del kanske är lite motbjudande också.
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Den verkar vara skitrolig att läsa! Tror nog att jag vill prova läsa den :P. Kram

Kommentera här: