Final Destination 5 - Rest In Pieces

Igår när jag var hundvakt åt min bror och hans flickvän bestämde jag mig för att se
Final Destination 5 på Flixter. Jag har sett ettan och jag tyckte den var bra, det kändes
som en snudd på splatter rulle i min smak i och se att man får se en hel del saker
som kan kännas obehagliga och groteska, med blod, inälvor och sådant.
 
Final destination 5 är väl på det sättet inget undantag, det handlar om en 
kille som kan se dramatiska händelser med dödlig utgång före de händer
och så dör de en efter en utan att veta vem som står på tur och de får 
för sig att de kan stoppa det, men femman känns lite väl fantasilös för mig, 
visst den är fortfarande blodig och så som jag sa tidigare, men att få skallen
splattad av en liten buddha staty på ett massage ställe, att bryta ryggen 
så som tjejen som utövar gymnastik kändes som en nödlösning i brist på 
idéer på sätt att dö på. Något som förstärker minuset är att det känns som 
man får  aning om att huvudpersonen och hans flickvän kommer att dö även om 
det inte händer förän i slutet men det är som att det talande och punktsättande
liksom att nu kommer det inga fler filmer i den här serien, lite för övertydligt alltså
 
Som sagt den är blodig och det är bra handling men nej jag kan med det som 
jag har skrivit nu om min åsikt om del fem i den här serien inte känna att jag
kan ge den här filmen mer än 5P av 7 möjliga. Det kändes som att det var saker 
fattades och som kanske eller borde ha varit annorlunda.
 
 
 

Kommentera här: