Shivas sjukjournal dag 7 - Jag ska gå husse, glöm mig aldrig!

Idag var jag med Shiva på smådjurskliniken för en liten undersökning av honom.
De kände på honom, tog hans temp, kollade hjärtat och vikt men de kunde inte
heller säga exakt vad det var. Veterinären trodde att det kunde vara något med
njurarna eller levern men han var skeptisk till de knutor han hade innanför skinnet
så det fanns liksom inget som kunde garantera att ett blodprov kunde ge svar på vad
det var och att någon medicin skulle hjälpa, därför lutade han åt att jag skulle låta Shiva
somna in,  och det ska min katthjälte få göra den här veckan, i morgon ska jag fixa en tid
och låta min gosiga vän som har gett mig så många minnen som inte går att ersätta med
en annan katt (jag vill alltså INTE har någon annan katt) få somna in, för även om jag tror att
han kanske skulle kunna klara sig 3 - 6 månader till är det onödigt att låta honom lida.
 

Kommentarer:

1 Carina :

skriven

Hej

Tänker på dej i sorgen att behöva ta bort sitt älskade husdjur. Men man får försöka tänka det som är bäst för sin katt fast det inte är lätt.
Hälsning från Carina som går på Österlens Folkhögskola










Kommentera här: