Shivas sjukjournal dag 6 - Detta går nog tyvärr inte mycket längre husse

Jag fick rådet att testa att ge Shiva lite kokt torsk så jag köpte ett paket och
gav honom, men han rörde den knappt. Däremot har han ätit lite sönderdelade
köttbullar även om de har kommit upp som spyor, i kulörerna klart mellan brunt och
brunt. Idag spydde han dessutom en annan kulör som var väldigt starkt gul.
Jag provade att ge honom lite annan kattmat i form av lax, men den spydde han
av 2 gånger och första spyan var riklig. Idag (fredag) tar jag kontakt med smådjurs kliniken
i Ystad, nu känns det verkligen som att allt hopp är ute för om det är en infektion eller kattaids/Leukemi
är den nog ganska allvarlig och Shiva beter sig nog inte så normalt heller längre på olika sätt.
Han är lite mer tillgiven än han var förut, han lägger sig på datorbordet och på mat/vardagsrumsbordet, 
han verkar ha en större mani på att öppna köksluckor, typ han gör saker som han vet att jag blir lite
irriterad på/som han vet att han inte får. Jag tror förresten att det är några dagar sedan han bajsade
men han kissar iallafall fortfarande normalt. Om det går och om jag får en tid ídag (fredag) har jag
för säkerhetsskull tagit ett prov på den stora första spyan idag om de vill undersöka vad det kan
vara som gör att han mår dåligt men jag får ju se om jag kan få det på avbetalning och vad det kostar också.

Kommentera här: