Projekt Portrtätt Shakira

Mitt 13:e porträtt i mitt projekt arbete blev Shakira. Jag lyssnar mest på hårdrock i alla dess former
men ibland behöver jag lyssna på annan musik också, och Shakira är en artist som jag uppskattar,
både för hennes röst och för hennes dans. Som en del av att lärarna ville se lite av mig i mina porträtt
som jag gör valde jag att göra en banderoll ovanför texten som hon har på sin arm på cd omslaget som
jag valde att teckna av. På banderollen står det Made In Colombia. Det är något med hennes blick och hennes
hår som kallade på mina pennor och händer. Detta är också det snabbaste porträttet som jag har gjort, det
tog bara 3 dagar att göra och jag blev supernöjd med resultatet!
Kommentera gärna mitt verk! Jag är öppen för kritik!

Kommentarer:

1 Ellen:

skriven

Hej Hugo!

Kul att du också gillar Shakira. Jag lyssnar inte så mycket på hennes senare verk men just denna skivan gillar jag också, och fortfarande!

Det är kanske svårt att göra bilden så "eldig" som orginalet när man inte tecknar i färg men det blev riktigt snyggt och jag tycker verkligen att du lyckades med håret. Vad gäller blicken märkte jag att hon i ditt porträtt inte verkar titta på betraktaren, så som jag tror att hon gör i orginalet. Var det medvetet? Kramar!

2 Sanna:

skriven

Den bilden blev ju jättbra! =) Ett av dom bästa porträtten du har gjort om det inte är den bästa! =) Kram

Kommentera här: