Projekt Porträtt Arnold Schwarzenegger - Terminator

Mitt fjortonde offer och nu kan man nog verkligen kalla det offer blev herr Arnold Schwarzenegger,
Den här bilden blev nog en av de mest misslyckade eftersom han blev fruktansvärt sliten på¨
robotsidan av ansiktet, det är ändå kul att ha gjort den, och visst blev jag lite nöjd med den,
jag ska se om jag kan fixa en bättre bild på av porträttet på Måndag för när jag skulle ladda upp
den här bilden blev jag stressad så jag förminskade den för mycket, jag har försökt att rätta till
det men det här var allt jag kunde åstadkomma tillsvidare.

Det var kul att göra den även om jag blev lite missnöjd med den, inte ett av mina bästa, favoritporträtt
men ändå kan jag säga att jag är ganska nöjd, med att den kändes kul att göra menar jag nostalgi
känslan som jag fick när jag gjorde den eftersom den första terminator filmen kom 1984, jag var tyvärr
lite för ung enligt mina föräldrar för att se en sådan film då, men det skedde ändå några år senare
tack och lov på 80 talet det med och så finns det ju fler av den filmen men tvåan är min favorit.
men i och med att jag har upplevt 80talet kändes den viktig att göra på något sätt.

Något som jag också tror att jag fastnade för var att det kändes som en extrem utmaning att göra en
sådan brytning mellan människa och robot i porträttet!


Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om porträttet!
Jag hör av mig när jag har fixat mer med orgialbilden!
Tack på förhand!








Kommentarer:

1 Änaa^^:

skriven

Åh! Den var häfig! :D

Såg tredje filmen av Terminator i fredags.

Börjar digga cyborg karaktärer mer och med. :)

Kommentera här: