Sägner i Stenshuvud med Svenska 2

Kvart över 9 i morse åkte vår klass och klassen svenska 2 till Stenshuvud.
Där mötte vi Jerk (jag reagerade på hans namn eftersom jag aldrig hade
hört det förr, men det visade sig vara en form av Erik precis som namnet
Jerker är). Jerk berättade sägner om Stenshuvud och trakterna runt omkring.
Vi fick också lite uppgifter som vi skulle göra. Jag tyckte att det var mycket
kul och intressant men jag lyckades också smyga en bit ifrån de andra
för att ägna mig åt mitt största intresse, att fotografera!
Kom att tänka på en sak förresten...kan man inte skapa någon slags toalett
till får, för så mycket fårskit som jag såg på ett avsnitt av vandringen
har jag aldrig sett för! Det var lite äckligt att gå omkring där men
det mesta av den här dagen var som sagt intressant och kul!


Ingången till skogen tyckte jag var fin och spännande.


Jerk - Vår sägensguide


Huset vid ankomsten


Stenshuvud hed I



Stenshuvud hed II


Stenshuvud hed III


Stenshuvud hed IV


Stenshuvud hed V



Stenshuvud hed VI










Gammalt hus


Klasskompisar


Min vän Sugey






Om du har några vårtor kanske den här kan ställa upp




Kommentera här: