Projekt Porträtt Sugey

I måndags påbörjade jag projektet som vi 3or ska ha och som vi
själva får välja vad projektet ska gå ut på. Jag valde att teckna
porträtt och först ut blev min vän Sugey. Jag hade tagit ett foto
på henne när vi var på Stenshuvud som jag var inspirerad av.
Jag påbörjade det i fredags och hade egentligen tänkt ge det
till henne när det var klart men det blev alltså som en liten
tjuvstart på projektet istället och jag får vänta med att ge
det till henne när vi har haft utställningen tyvärr men så
är det..kanske lika bra också för egentligen känns det lite
dumt att ge henne ett porträtt som är så slitet även om jag
själv är ganska nöjd med hur jag fångade henne med blyertspennan.
Jag har iallafall visat henne porträttet och fått godkänt men hmm
jag känner mig nog ändå lite dum med tanke på slitaget..
trots att jag fångade hennes ansiktsform och det vilda håret..
kanske är jag bara dum som gnäller när slitaget som jag talar
om bara är några småsaker som ögonen där slitaget är som värst.
Huvudsaken är kanske ändå att den ändå var kul att göra!


Kommentera här: