Fotojakt på cykel till Nedraby

Varje dag när jag åker till skolan med tåget ser jag en gammal ruin och jag har alltid
tänkt att jag ska ta mig dit på något sätt och fotografera den. Även fast jag inte visste
så mycket om var den låg förutom att det är mellan Köpingebro och Tomelilla så kunde
det i princip vara varsomhelst i någon bys avkrok.

Imorse bestämde jag mig för att ta cykeln och starta en jakt på den här ruinen,
jag har också alltid gillat gamla och antika byggnader så det kändes som ett måste!
Det blev inte så mycket cyklande i somras pga taskigt väder och tidsbrist men nu blev
det av!

Jag hade inte kommit särskilt långt när jag efter bara någon kilometer började känna
mig otränad i cykelsadeln, men envis som jag är bestämde jag mig för att fortsätta
cykla och hitta den där ruinen. Det blev en liten Odysse efter en rast i Köpingebro.
Jag cyklade in på småvägar mot Fårarp och Svenstorp, jag cyklade förbi en idrottsplats
och slutligen ut på en landsväg igen. Det valet visade sig vara en lyckoträff för den behövde
jag inte cykla särskilt långt på innan jag hittade en skylt som visade en väg till den här ruinen.

Det visade sig vara en kyrkoruin, vilket jag iofs har misstänkt när jag har åkt förbi.
Jag stannade iallafall där en liten stund och tog en del bilder på olika sätt och vinklar.

Jag börjar tro att jag är lite arbetsskadad av vårt hustema i skolan förresten för jag
tog faktiskt också några foton på hus på väg dit och vid kyrkoruinen.




















Kommentarer:

1 Tim:

skriven

Fina bilder Hugo!

2 gael, fransmanen:

skriven

hej Hugo, fina bilder! jag bor faktiskt nära kyrkoruinen, i Övraby, där finns också en riktig finnt slot som är exakt kopia av glemingehus. Man kan faktist se en bit av slotet ( lite ) från tåget, kolla på vänster sidan.

Kommentera här: