Drag Me To Hell

Ikväll har jag sett filmen Drag me to hell.
Jag som älskar skräckfilmer hade nog dock
förväntat mig lite mer av den här..det var
lite för mycket grejer som typ bara kändes
läskigt för stunden, när det var över och
det onda var borta kändes det nästan lite
löjligt men det kanske är för att det inte
fanns särskilt mycket spår efter det som
hon upplever, som när hon har drabbats
av förbannelsen och sover med sin pojkvän.
Då drömmer hon att kvinnan som förbannade
henne är där i sängen och ger henne munnen
full av insekter vilka det som sagt inte finns
några spår av när hon vaknar men som ändå
känns lika verkligt som sakerna som händer
henne i vaket tillstånd.

Trots mina besvikelser i den här filmen gillar
jag den ändå, den är dramatisk och hade ändå
det mesta av kryddorna som en skräckfilm ska ha.
Slutet är bra och jag gillade det också även om
jag tycker att det synd och sorgiligt att det slutar
ned ett sådan djävulskt ironiskt misstag precis
när hon och hennes pojkvän ska resa bort. hon
kommer till tågstationen i en ny kappa och han
han har köpt en ring som han ska fria till henne med
men Lamia är en envis demon...

jag ger filmen 7P av 7 möjliga

Kommentera här: