Skyltfråga



I samband med Louisiana besöket kunde jag inte låta bli
att lägga märke till den här skylten men jag orkade inte
skriva ner mina frågor angående den och tyckte nog inte
att det hade så mycket med kategorin som jag valde att
lägga besöket i övrigt.

Översta delen hänger jag med på, den är förståelig
men när det kommer till ordet Cloakroom hajar jag
till, för det låter för mig ungefär som att hänga in sina
kläder där det luktar avlopp och vem skulle vilja hänga
in och låsa in sina grejer i ett sånt rum??
Kanske har jag helt enkelt inte hängt med på nya ord
eller så är jag helt enkelt för inbiten med ordet wardrobe.

Ok Cloakroom står också i engelsk svenska ordlisteboken
men jag hade aldrig hört eller sett det här ordet förr,
och ni är väl också mest vana vid ordet Wardrobe?
Skulle vara intressant och kul att veta era åsikter
och tankar kring denna skylt!

Kommentera här: