Nu har migrationsverket gjort det igen!

Nu har migrationsverket gjort det igen, lyckats reta gallfeber på mig igen alltså.
Återigen vet jag att vi inte kan hjälpa alla  men vad fan i helsicke att utvisa
en 16årig vietnamesisk pojke som talar felfri svenska, som har gått i skolan i 7år
och etablerat sig i det svenska samhället med kompisar osv och som inte har begått
något brott är väl för fan bara något av det mest onödiga man kan göra?? I Viet Nam
har han ingen familj eller släkt som kan ta hand om honom utan han riskerar att hamna
på barnhem och det är väl iofs bra då att han får tak överhuvudet osv, men om jag uppfattade
nyheten rätt när jag såg den på Västnytt jag tror det var förra helgen så var det något som han
skulle ha svårt att ta igen när han kom tillbaka till Viet Nam, men mnigrationsverket och deras
domstol (dumstol) anser inte att det finns några förmildrande omständigheter för honom
att få stanna här, trots det som jag skrev  innan. Jag trodde återigen att jag skulle sätta mig
i taket och muttra och svära över hur jävla empatilösa migrationsverket och domstolen är
tills jag efter inslaget fick höra att pojken har blivit gömd, och att många stöder att han
får stanna!  Jag hoppas att de som gömmer honom lyckas till surskallarna på migrationsverket
har ändrat åsikt och beslut! Jag har funderat ett tag på hur jag skulle utforma min kritik
mot verket utan att låta för tjatig och detta blev resultatet. Vill ni läsa mer om detta
kan ni följa denna länk och kanske hitta mer om det på internet!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=4525684

Kommentera här: