Winter´s bone a one man show



Jag hade två fribiljetter till bion som gick ut idag.
jag frågade några vänner om de hade lust att hänga
med men ingen kunde så jag fick gå själv, vilket ändå
var kul även om det kändes mysko att ha hela biosalongen
för migsjälv!

Som ni förstår av bilden var det Winter´s bone jag såg.
Jag ska inte berätta så mycket om handlingen men jag tyckte
att den var helt ok, den berörde på ett konstigt sätt, man fick
en känsla av missär och nedgånghet, många i filmen var släkt
med varandra men mellan vissa av släktingarna fanns sådan, hat, kyla
och likgiltighet att jag hade svårt att föreställa mig något sånt i verkligheten
även om jag vet att släktingar mycket väl kan ha sina tvister, duster och agg mot varandra,
kanske hade jag svårt att se detta tragiska släktskapsförhållande för att jag inte
har upplevt det själv, kanske har jag en inre bild av att släktingar alltid hjälper och
bryr sig om varandra, även om jag där också tror att släktbanden och välviljan är starkare
i vissa asiatiska och syd amerikanska länder, visst bryr vi oss här i väst också men
det är något som jag inte kan sätta fingret på som känns annorlunda.

Hursomhelst, den här filmen tyckte jag som sagt var bra även om det inte tillhör
min favoritkategori av filmer, jag gillar mest skräck med mycket blod och sånt,
komedier, action och romantik, filmen överraskade mig lite, gjorde mig inte riktigt
så besviken som jag trodde att jag skulle bli när jag läste handlingen, jag tyckte att den
hade ett intressant och häftigt namn, läste handlingen och trodde nog att den skulle vara
ganska tråkig.

Den andra fribiljetten löste jag förresten in mot en biljett till True Grit som jag ska se på fredag.

i betyg ger jag den 4p av 7 möjliga.

Kommentera här: