True Grit




Nu har jag sett True Grit och den här gången var vi iallafall ett tiotal personer i
biosalongen så jag slapp sitta själv..vilket jag nästan fick smak för sist jag var på
bio och såg Winter´s bone.

True grit, hmm filmen var bra, även om den kändes lite fånig och konstig
på vissa punkter som jag inte ska gå in på eftersom jag inte vill sabba för
mycket av handlingen för er som inte har sett den än, men jag rekomenderar
er att gå och se den! Den hade också något som gjorde att den kändes annorlunda
för att vara en western film, kanske var det för det jag skrev innan, för i det fåniga
och konstiga tycker jag att det hade en touch av humor i sig som fick mig att le
och skratta några gånger. Ni har kanske förresten hört talas om handligen eller?

Även om jag kanske inte har läst så mycket om filmen innan så hade jag iallafall
hört lite om den och kanske var det att det var en så ung flicka som beger sig ut
på en sådan här grej som att hitta sin fars mördare som lockade mig att se om hon lyckades
och hur mycket annorlunda en vanlig western film det var, kanske hade den försupne sheriffen
något med saken att göra som gjorde att jag valde att se den, jag vet inte inte, men den var
iallafall bra och så mycket mer än det här vet jag inte vad jag kan säga mer om filmen.

en sak återstår, betyget. Känns kanske lite svårt att sätta eftersom sakerna som jag nämnt
kan ha både positiva och negativa sidor eftersom de egentligen inte kanske passar in i en
western rulle men jag ger den iallafall 6P av 7 möjliga.

Kommentera här: