Luftslottet som sprängdes




Nu har jag sett den sista filmen i Millenium triologin
också den mycket välgjord, spännande och ja mycket mer!
Något av det bästa i filmen tycker jag är att de lyckas nysta
upp och avslöja en så stor konspiration som filmen bygger på,
och framför allt att de skyldiga grips och förhoppningsvis vilket
man inte får reda på i filmen i och för sig får de straff de förtjänar,
för i verkliga livet är det ju lite för lätt för högdjur och poliser att
bli straffade för brott och fel, jag tycker att man kan se de här
filmerna som en kritiskt inlägg i samhällsdebatten angående detta
som jag nyss skrev lite om, jag tycker att vissa lagar bör skrivas om
och justeras, man brukar ju säga att vi är lika inför lagen men det
är vi inte. Hmm jag kanske går lite ifrån filmen och så nu men
detta var bland det första jag tänkte när jag såg dem, och jag
vet nog inte så mycket mer att skriva om den, mer än att jag
tycker att den också är brutal, bra och vacker, jag gillar Lisbet Salanders (Noomi Rapace)
hon spelar och är väldigt hård och kall i filmerna och jag tycker att det speglar
karaktären väldigt väl. Michael Blomqvist och hennes vänner som stöder och hjälper
henne på alla sätt och vis de kan tack vara Michaels intution och envishet när det
gäller att bevis hennes oskuld och få henne frikänd!

Betyget jag ger blir 7P av 7

Kommentera här: