Flickan som lekte med elden




Nu har jag sett den andra delen av Millenium triologin.
Flickan som lekte med elden!

Filmen känns på något sätt lite mer våldsam och spännande
än Män som hatar kvinnor.  Jag fick en hel del känslor av filmen
även om det finns en grej som kan kännas som en klycsha eller
en verklighetsbild av en vardagshjälte som griper som Paolo Roberto
gör i filmen, eller det kanske är ren civilkurage, något som jag tycker
att fler människor borde ha i verkligheten.

Filmen slutar väldigt gripande och spännande. Jag hoppas att jag
kan se sista filmen också, för de här filmerna är nog de bästa svenska
filmer som har gjorts! Jag tycker att de klår Beck, Wallander och Van Wetern
med hästlängder även om det kanske inte är poliser som har huvudrollerna
och kanske inte är inom samma kategori.

Betyget blir 7P av 7

Kommentera här: