7 vinterbilder

För ett väldigt bra tag sedan lovade jag att publicera vinterfoton, de 7 vinterfoton som jag blev mest nöjd med och nu ska jag hålla löftet, men först, vintern kan ge fina fotomotiv men sommaren är ändå bäst!!!! Alla vinterfoton är dock inte från samma datum!














Det här fotot tog jag genom det klara vintervattnet.
Jag tyckte att tången såg ut som en varelse av något slag
så bilden fick namnet Alien seaweed


Den här bilden som döpte till Isbröst är en av mina favoriter.
Formen på isen ser väldigt ovanlig och speciell ut, men å
andra sidan kan nog is formas till det mesta...



Barrvatten fick den här bilden heta, det var skönt att se
lite rinnande vatten även om det var lite kallt även mot
slutet av vintern.


Snöbollsträd..jag hade aldrig sett något liknande så jag
var helt enkelt tvungen att fotografera detta märkliga fenomen
för jag visste inte att snöbollar växte på träd...



Ice kissed by sunset är namnet på den här bilden. Jag är lite
svag för solnedgångar vilket det här fotot egentligen inte
visar så mycket av men jag gillade hur de sista solstrålarna
skiner på isen.


Det här var också något som jag tror att jag aldrig hade sett
förr, att is kunde ha sådana här färger, det tyckte jag gjorde
dem lite spännande så jag fotograferade dem och gav dem
namnet istappars olika nyanser!



Jag bestämde mig för att klättra på de lite isiga stenarna
för att se om jag kunde hitta något motiv bortom dem
och mycket riktigt, jag hittade ett titthål genom isen som
gjorde att jag kunde se havet på andra sidan! Den här bilden
döpte jag till Another world behind the ice!


Detta var alltså de 7 vinterfoton som jag blev mest nöjd med.
Det vore kul om ni lämnade en liten kommentar om vad ni tycker om dem!
Jag är öppen för både ris och ros!

Kommentarer:

1 birran (Birgitta) från Sd och Fb:

skriven

Jag tyckte bilderna var helt underbara! Kunde inte finna någon favorit fast jag försökte. Naturen är fantastisk för oss som gillar att fotografera.

Kommentera här: